Contact
Description
The oldest Limburg triple from Tessenderlo in 1984, a delicious local beer with a fresh and fruity touch.
6.4/10
—
Appearance 4
Aroma 6
Flavor 8
Texture 6
Overall 6.5
Gekocht in de Prik en Tik te Arendonk op 27/03/2015. En geproefd op 25-06-2015. Neuzebier Tripel blond is een wazig blond biertje dat een normale hoeveelheid wit schuim produceert bij het uitschenken. Dit schuim heeft een dik-wollige structuur en is zwak wandklevend. Veel pareling in het glas met middelgrote belletjes. Het aroma is nogal kruidig en ook wat sinaas-zeste is te ontwaren. De smaak is wat zoetig en daarna ook wat bitterig, ook de sinaas-zeste en een licht kruidige toets zitten erin. In de mond geeft Neuzebier Tripel blond een volle smaak, is normaal wat koolzuurgas betreft, volmondig van structuur, een harmonieus biertje. De nasmaak heeft ook dat kruidige in zich en vloeit toch wat uit. Hij is ook wat zoetig en zeer licht bitter (zie Hallertau). Door de kruiden valt Neuzebier Tripel blond wat op maar verder is het zoals we een tripel gewend zijn. Meer info bij: http://www.beersfrombelgium.eu/nl/Neuzebier_tripel_blond-b-4132.html?fbclid=IwAR34tOfMDQ1tuPei6cKLEm5KACdxRnHlWhu952IGMNhKBpN3J35AHAigvL8
Tried
from Bottle
at
Prik & Tik Arendonk (GM Dranken)
on 10 Jul 2021
at 12:23
7/10
Tried
from Bottle
on 07 May 2020
at 14:50
8/10
Tried
from Bottle
on 25 Feb 2020
at 20:06
6/10
33cl bottle. A slightly hazy yellow golden beer with a white head. Aroma of belgian yeast, pale malt, some yellow fruits. Taste of yeasty pale malt, yellow fruits, some herbs, banana, high carbonation.
Tried
from Bottle
on 02 Jan 2020
at 19:19
5.9/10
—
Appearance 6
Aroma 5
Flavor 6
Texture 6
Overall 6.5
33cl bottle. A slightly hazy yellow golden beer with a white head. Aroma of strong pale malt, some grains. Taste of moderate strong grainy malt, pale malt, straw, mild sweetness. A bit flat.
Tried
from Bottle
on 02 Jan 2020
at 19:17
7/10
Tried
on 25 Nov 2019
at 17:47
7/10
Best oké.
Tried
from Bottle
on 07 Nov 2019
at 20:19
7/10
Best lekker eigenlijk. Ik hou wel van sport biertjes. Lekker gistig, fris. Prima.
Tried
from Bottle
on 29 Sep 2019
at 21:17
5/10
Bruistablet. Smaak is verder wel prima, maar met deze lading koolzuur zou ik m'n Sodastream 3 maanden lang iedere dag kunnen gebruiken.
Tried
from Bottle
on 18 Sep 2019
at 20:20
6/10
Imported from untappd on 02-05-2020
Tried
from Bottle
on 24 Aug 2018
at 19:23